ارزشیابی ورودی با روش پرسش و پاسخ و بارش مغزی :

 بدین صورت که از بچه ها سوال هایی مانند یک جسم چگونه حرکت می کند یا خورشید چه فایده هایی دارد سوال می شود و دانش آموزان نظرات  خود را درباره ی این سوالات  بیان می کنند.

روش تدریس های ارائه درس

در مورد تدریس این قسمت می توان از روش های نمایشی – بحث گروهی –آزمایشی – توضیحی – اکتشافی استفاده کرد بدین صورت که  تصاویری مانند تصویر ماشین – هواپیما – خرگوش - لاک پشت –قطار – بخاری برقی وخورشید به کلاس می آوریم وبا پرسیدن سوال هایی مثل این وسایل وحیوانات چگونه حرکت می کنند؟ کدام سریعتر حرکت می کند ؟ کدام یک انرژی بیشتری برای حرکت  نیاز دارد ؟این وسایل وحیوانات انرژی خود را از کجا  به دست می آورند؟ بحث را در بین بچه ها شروع می کنیم تا هر کدام از دانش آموزان در گروه خود بحث کنند ومطالبی که ما قصد رسیدن به آنها را داریم کشف کنند بعد معلم از طریق روش توضیحی و سخنرانی مطالبی را که احتمالااز قلم افتاده مثل انرژی حرکتی – انرژی الکتریکی و... را بیان می کند همچنین می توان از روش آزمایشی بدین صورت استفاده کرد که  یکی از بچه ها را بیرون آورده و به او می گوییم که  یکی از میزها را مقداری جابجا کند  سپس از او می پرسیم که چگونه این کار  را انجام دادی؟ دانش آموز جواب می  دهد که به آن  نیرو وارد کردم تا حرکت کرد سپس از او می پرسیم که چه نتیجه ای می گیری ؟ جواب می دهد که ما برای انجام دادن هر کاری به انرژی نیاز داریم .

وسایل کمک آموزشی برای تدریس این قسمت از درس :

1- پوستر وسایلی مانند هواپیما – ماشین و دوچرخه

2- پوستر حیواناتی مثل خرگوش ولاک پشت

3-آوردن بخاری برقی به کلاس

4- آوردن وسایل ورزشی به کلاس